TVR i-a interzis postului roşchist „EU TV” să-i mai retransmită emisiunile pe teritoriul R. Moldova   Leave a comment


TVR i-a interzis postului roşchist „EU TV” să-i mai retransmită emisiunile pe teritoriul R. Moldova şi îl ameninţă cu judecata dacă nu se va conforma acordului semnat în acest sens

Societatea Română de Televiziune (SRTv) i-a interzis la inceputul lunii martie, postului propepecedist „EU TV” de la Chişinău să mai retransmită emisiunile TVR Internaţional. Deşi directorul postului de televiziune de la Chişinău, Viorel Buzdugan, a semnat un acord prin care acceptă interdicţia, „EU TV” continuă să retransmită emisiunile TVR Internaţional (!). Mai mult chiar, şeful departamentului ştiri şi programe informative de la „EU TV”, Igor Burciu, a negati pentru JURNAL faptul că SRTv i-ar fi interzis postului la care lucrează acest lucru (imaginea alăturată arată că Burciu minte – n.r.).

Care au fost motivele pentru care SRTv a luat o asemenea decizie, ne spune Marian Voicu, membru al Consiliului de Administraţie al SRTv, în interviul de mai jos.

– Dle Voicu, ce a determinat conducerea TVR-ului să interzică postului „EU TV” să mai retransmită TVR Internaţional în R. Moldova?

De câteva luni bune, Televiziunea Română primeşte semnale că postul „EU TV” nu mai reuşeşte să fie imparţial, obiectiv şi să respecte reguli ale unei deontologii profesionale cu care am fost de acord împreună atunci când am pus bazele acestei cooperări. Una din condiţiile puse atunci când am fost de acord ca „EU TV” să redifuzeze TVR Internaţional a fost ca acest post de televiziune să fie cât de cât obiectiv într-un climat media din R. Moldova pe care îl cunoaştem destul de bine şi să nu fie un instrument de propagandă de partid. Iată că de aproape un an de zile, de când „EU TV” retransmite TVR Internaţional, am primit numeroase semnale că acesta nu mai reuşeşte să fie imparţial şi că a devenit un instrument de propagandă pentru un partid sau altul şi că lumea nu mai înţelege în Moldova, uitându-se la „EU TV” care retransmite TVR Internaţional, dacă TVR şi statul român sunt de acord şi garantează sau cauţionează această politică editorială a „EU TV”.

– Aţi primit semnale referitoare şi la faptul că Jurnalul TVR a fost substituit în câteva rânduri la „EU TV” cu emisiuni realizate de liderul PPCD Iurie Roşca contra opoziţiei?

Exact. Am luat legătura cu cei de la „EU TV” şi ni s-a spus în mod neoficial că „a încercat domnul Roşca să vadă dacă merge” şi pentru că au fost anumite reacţii, acesta a renunţat. Dar noi le-am transmis celor de acolo că niciodată nu s-a întâmplat aşa ceva. Nici preşedintele Ion Iliescu, nici Emil Constantinescu, nici Traian Băsescu nu au îndrăznit vreodată să întrerupă Jurnalul TVR. Şi este cu atât mai ciudat că lucrul ăsta doreşte să-l facă un om care a intrat într-un parteneriat cu TVR Internaţional.

– Când aţi luat decizia de a interzice acestui post să retransmită programele TVR Internaţional?

– Am decis să somăm „EU TV” să iasă din acest contract, i-am invitat la negocieri în care să le transmitem acest punct de vedere. Dânşii şi-au trimis un reprezentant săptămâna trecută, pe directorul Viorel Buzdugan, care a semnat un acord prin care angajează „EU TV” să nu mai retransmită TVR Internaţional.

– Erau şi nişte termene impuse în acest acord, fiindcă astăzi (ieri – n.r.) „EU TV” mai retransmitea la amiază TVR-ul…

„EU TV” nu mai are dreptul să retransmită TVR-ul. A fost transmisă o hârtie şi la Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) de la Chişinău…

În anticamera CCA ni s-a spus că nu au primit nicio scrisoare în acest sens…

Dacă ei consideră că nu au primit-o, noi suntem deja obişnuiţi. După ce TVR-ului i-a fost ridicată ilegal licenţa, nu prea mai avem încredere în politica CCA-ului şi în imparţialitatea acestei instituţii. Dar e bine să ştie moldovenii că, în acest moment, „EU TV” nu mai are niciun drept să retransmită TVR Internaţional şi că îi facem în mare parte răspunzători pentru confuzia creată. TVR-ul n-a fost niciodată solidar cu această politică editorială. Am încercat să ieşim cât mai repede, mai ales că este şi campanie electorală în R. Moldova. Dacă dânşii nu vor înceta retransmiterea TVR-ului, atunci ne revedem în instanţa de judecată.

– Nu există vreun regret al TVR-ului că acest post nu o să mai fie văzut aici?

Acesta este marele nostru regret. De aceea am considerat că poate „EU TV” va reuşi până la urmă să-şi revină şi să fie un post de televiziune care să nu transmită mesaje politice. Dar, din păcate, nu s-a reuşit. TVR-ul se vedea la „EU TV” cum se vedea – de la 17.00 la 00.00 era „EU TV”, iar emisiunile cele mai importante ale TVR-ului erau difuzate la 3.00 – 4.00 noaptea, în special cele care erau defavorabile domnului Voronin. Şi atunci am zis că aceasta este cea mai bună soluţie.

– O să căutaţi alte soluţii pentru a retransmite TVR-ul în R. Moldova?

Nu ştiu cum se va rezolva problema retransmiterii TVR pe teritoriul R. Moldova, mai ales atât timp cât comuniştii sunt la putere. Să sperăm că o eventuală decizie la CEDO va obliga statul moldovean să repună în undă pe eter TVR1. Eu înţeleg că domnul Voronin are o mare dragoste pentru Moscova, dar totuşi în R. Moldova se vorbeşte limba română, nu cea rusă. Cât despre TVR Internaţional, noi vom căuta în continuare soluţii pentru a fi retransmis. Mizăm, totuşi, pe faptul ca CCA să respecte legea şi să nu mai ia decizii abuzive, aşa cum a făcut în cazul TVR1.

– Vă mulţumim!

Interviu realizat de Raisa LOZINSCHI

sursa: http://www.jurnal.md

Posted Aprilie 4, 2009 by Admin in Stiri satelit

Tagged with , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: